2018 10 15, Pirmadienis Portalo filosofija   I  Bendradarbiavimas   I  Kontaktai   I  Atsakomybės ribojimas
              Portalas SVEIKATOS SODAS: Kuo arčiau Gamtos tuo daugiau sveikatos! 

Mažiau spam‘o – švaresnė galva.

img

 

PRAVARTU

       PIRMOJI PAGALBA

         KALENDORIUS

      DOPLERIO RADARAS

      PACIENTŲ TEISĖS

      ECHOSKOPIJA.LT

       AKIŲ KLINIKA

       DIETOSCENTRAS.LT

 „SVEIKATOS SODO“     VIDEO DIENORAŠTIS   

ziedu piegāde
Flower Delivery in Riga

 

Hey.lt - Nemokamas
 lankytojų skaitliukas
Vitaminas D padeda įveikti gripą?   print
2016-02-23
Artėjant pavasariui daugybės žmonių vitamino D atsargos būna gerokai išsekusios. Kaip tai gali atsiliepti sveikatai?

Revoliucinis vitamino D pripažinimo žygis tęsiasi. Daugybė mokslininkų tvirtina, kad per mažai turint šio daugiausiai iš saulės gaunamo vitamino padidėja širdies ir kraujagyslių ligų, cukrinio diabeto, bronchų astmos, kai kurių vėžinių ligų rizika. Jo stygius siejamas su sezonine depresija, kitais psichikos sutrikimais, nėštumo komplikacijomis, autoimuninėmis bei infekcinėmis ligomis.

Teigiama, jog pakankama vitamino D koncentracija gali sumažinti sergamumą ūmiomis kvėpavimo takų infekcijomis ir gripu. O jo deficitas plaučių uždegimo galimybę padidina 2,5 karto. Aišku, yra ir neigiančių kai kurias saulės vitaminui priskiriamas galias.

Tačiau akivaizdu, kad beveik visi žmogaus organai turi vitamino D receptorių: jų aptinkama kauliniame, kremzliniame, riebaliniame audiniuose, raumenyse, smegenyse, kiaušidėse, prostatoje ir kt. Šis vitaminas yra svarbus daugeliui organizme vykstančių fiziologinių procesų, kaulų būklei, gliukozės ir riebalų apykaitai, estrogenų sintezei ir  kt.

Pixabay.com/ ClkerFreeVectorImages nuotr.

Apie 80–90 proc. organizmui reikalingo vitamino D gauname veikiant saulei odą. Kompensuoti jos spindulių stoką galima valgant daugiau riebios žuvies, kepenėlių, kiaušinio trynių, sviesto ir kitų produktų, turinčių vitamino D. Vartojami ir žuvų taukai.

Specialisto komentaras

Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikų Endokrinologijos centro vadovas profesorius Vaidotas Urbanavičius:

- Vitaminas D yra labai svarbus žmogaus organizmo įvairių medžiagų apykaitai, gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis dar vadinamas ir hormonu – kiti junginiai negali pakeisti šio vitamino. Svarbiausia, kad vitaminas D dalyvauja visuose kalcio organizme įsisavinimo procesuose. Kalcis dalyvauja formuojantis bei atsinaujinant kauliniam audiniui. Stingant vitamino D atsiranda kalcio sutrikimai – didėja rachito, osteoporozės ir kitų kaulų ligų rizika. Pastarąjį dešimtmetį paskelbta daug mokslo darbų, dažniausiai tvirtinančių apie vitamino D teigiamą vaidmenį sveikatai, jo svarbą įvairių ligų profilaktikai.

Vitamino D gamyboje, pervedant jį iš pradinės į aktyvią formą, dalyvauja įvairūs organizmo audiniai. Ypač svarbią rolę čia vaidina oda, kurioje šis vitaminas gaminasi veikiant ultravioletiniams saulės spinduliams. Todėl žmonėms reikia pabūti saulėje, nors persistengti nederėtų – žinome ir apie neigiamą jos poveikį. Didelį vaidmenį galutinai įsisavinti vitaminui D vaidina inkstai.

Šio vitamino poreikis ypač padidėja organizmui augant. Reikia atkreipti dėmesį, kad senstant saulės vitamino pasisavinimas pro odą silpsta. Todėl vyresniojo amžiaus žmonėms reikia daugiau skirti dėmesio mitybai ar reguliariai vartoti piliules pagal nustatytą normą. Šiuolaikinė farmacija yra pagaminusi įvairių vitamino D preparatų. Be to, šiuo vitaminu dabar stengiamasi praturtinti kai kuriuos maisto produktus.

Pixabay.com/stokpic nuotr.

Nedidelis vitamino D trūkumas gali būti gana dažnai. Tačiau jo stokos simptomai apskritai didesnės klinikinės išraiškos neturi ir yra nespecifiniai: pavyzdžiui, jaučiamas nuovargis, svyruoja nuotaika, slenka plaukai ir kt. Pavartojus vitamino D preparatus pastebimas sveikatos pagerėjimas.

Įtariant, kad vitamino D trūksta, jo koncentraciją galima ištirti paėmus kraujo medicininių tyrimų laboratorijoje. Vitamino D pavojinga perdozuoti, bet jo pertekliaus atvejai labai reti.

Svarbu

Kam labiausiai gresia vitamino D stygius?

mažai gaunantiems saulės,
nėščiosioms,
kūdikiams ir paaugliams,
vyresniems kaip 65 metų asmenims,
sergantiems cukriniu diabetu, širdies ir kraujagyslių, vėžinėmis, lėtinėmis autoimuninėmis ligomis.

Aigustė Tavoraitė

 Pixabay.com/mary-troublemaker nuotr.

Atgal  

Dėl straipsniuose aprašytų gydymo, sveikatingumo metodų taikymo ar vaistų vartojimo portalas SVEIKATOS SODAS neatsako. Kreipkitės patarimo pas savo gydytoją, vaistininką ar tos srities specialistą. 
Perspausdindami, cituodami ar kitaip platindami portalo SVEIKATOS SODAS autorinę medžiagą įdėkite aktyvią nuorodą www.sveikatossodas.lt



Reklama: Stogų įrengimas Trinkelių klojimas Panevėžyje Plastikiniai langai Medinės durys Mediniai langai Grindinio trinkelės Permanentinis makiažas Vilniuje

Svetainių kūrimas, seo paslaugossvetainių kūrimas, seo paslaugos

durys, medinės durys