2018 10 17, Trečiadienis Portalo filosofija   I  Bendradarbiavimas   I  Kontaktai   I  Atsakomybės ribojimas
              Portalas SVEIKATOS SODAS: Kuo arčiau Gamtos tuo daugiau sveikatos! 

Mažiau spam‘o – švaresnė galva.

img

 

PRAVARTU

       PIRMOJI PAGALBA

         KALENDORIUS

      DOPLERIO RADARAS

      PACIENTŲ TEISĖS

      ECHOSKOPIJA.LT

       AKIŲ KLINIKA

       DIETOSCENTRAS.LT

 „SVEIKATOS SODO“     VIDEO DIENORAŠTIS   

ziedu piegāde
Flower Delivery in Riga

 

Hey.lt - Nemokamas
 lankytojų skaitliukas
Atskleidė, kodėl vitamino D trūkumas toks klastingas   print
2018-02-28
Vitamino D nepakankamumas – labai klastingas, jo simptomai kartais nepastebimi. Kartais praeina metai ar net dešimtmečiai, kol išryškėja neigiamos vitamino D pasekmės, LRT RADIJUI sako vidaus ligų gydytoja Aušra Gervickaitė. Anot jos, natūraliais būdais gaunamo vitamino D negalima perdozuoti, tai pavojinga tik be saiko vartojant maisto papildus.


– Kuo vitaminas D svarbus mūsų organizmui?

– Vitaminas D – riebaluose tirpstantis vitaminas, turintis didelį poveikį įvairioms organizmo sistemoms. Vitaminas D gaminamas iš cholesterolio, kurį gauname su maistu, taip pat tada, kai žmogaus oda veikiama saulės spindulių. Vitaminas D padeda pasisavinti kalcį, fosforą, magnį, reguliuoja jų įsiurbimą žarnyne, padeda šioms medžiagoms išsilaikyti kauluose ir dantyse. Vitaminas D taip pat padeda išvengti rachito, artrito, osteoporozės, jis svarbus augimo ir brendimo procesuose, padeda kovoti su įvairiomis infekcinėmis ligomis.

– Kokie simptomai rodo, kad trūksta vitamino D?

– Apie vitamino D trūkumą galima galvoti tuomet, jei žmogus dažnai serga peršalimo ar kitomis infekcinėmis ligomis. Vitaminas D tiesiogiai sąveikauja su ląstelėmis, kovojančiomis su infekcinėmis ligomis. Matomas ryšys tarp vitamino D trūkumo ir tokių ligų kaip gripas, bronchitas, plaučių uždegimas.

Kitas dažnas simptomas – nuovargis. Įrodyta, kad net mažas vitamino D trūkumas turi neigiamos įtakos žmogaus aktyvumui. Žemas vitamino D kiekis kraujyje sukelia nuovargį ir kitus neigiamus padarinius.

Dar vienas simptomas – kaulų skausmai. Vitaminas D atsakingas už tinkamą kaulų būklės palaikymą. Įrodytas ryšys tarp vitamino D trūkumo ir apatinės nugaros dalies skausmo. Šio vitamino trūkumas taip pat siejamas su lėtesniu žaizdų gijimu po traumų ar operacijų, plaukų slinkimu.

– Kokias ligas gali lemti vitamino D trūkumas?

– Kai organizme trūksta vitamino D, didėja rizika susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis, storosios žarnos ir prostatos, krūties vėžiu. Senyvo amžiaus žmonėms vitaminas D padeda išvengti osteoporozės, mažina kaulų lūžių riziką. Suaugusiuosius saugo nuo osteomaliacijos, vaikus nuo rachito. Taigi vitamino D nepakankamumas gali būti klastingas, su jo trūkumu susiję simptomai gali būti nepastebimi. Kartais praeina metais ar net dešimtmečiai, kol išryškėja neigiamos vitamino D pasekmės.

Pixabay.com/Gerd Altmann nuotr.

– Užsiminėte apie depresiją, blogą nuotaiką. Dažnai tai siejama su tuo, kad Lietuvoje mažai saulės. Kokią įtaką vitamino D pasisavinimui turi saulės šviesa?

– Tai turi tiesioginį ryšį. Kuo daugiau būsime saulės šviesoje gryname ore, tuo daugiau pasigamins vitamino D. Per odą jo pasigamina 80–90 proc.

– Kokie yra kiti vitamino D šaltiniai?

– Likusius 10 proc. vitamino D gauname su maistu. Pagrindinis jo šaltinis – riebi žuvis. Tai lašiša, ungurys, skumbrė, silkė, žuvų ikrai. Ypač daug vitamino D yra menkių kepenėlėse. Taip pat jo randama kiaušiniuose, svieste, sūryje, jautienos kepenyse.

– Ar gali būti taip, kad vitamino D žmogus gauna per daug?

– Negalima perdozuoti vitamino D valgant minėtą maistą ar būnant saulės šviesoje. Jo galima perdozuoti tik be saiko vartojant maisto papildus. Vienintelis būdas tai išsiaiškinti – nueiti pas savo šeimos gydytoją ir atlikti vitamino D tyrimą.

Pixabay.com/PublicDomainPictures nuotr.


– Ar reikia vartoti maisto papildus su vitaminu D? Gal geriau apsiriboti natūraliomis medžiagomis?

– Geriausia yra semtis vitamino D iš natūralių šaltinių – būti saulės šviesoje, valgyti daug žuvies produktų. Tačiau šaltuoju metų laiku nereikėtų atmesti ir maisto papildų, turinčių vitamino D, vartojimo. Negalima pamiršti vitamino D svarbos nėščiosioms, maitinančioms, kūdikiams ir senyviems žmonėms.

Pixabay.com/kellepics nuotr.

Atgal  

Dėl straipsniuose aprašytų gydymo, sveikatingumo metodų taikymo ar vaistų vartojimo portalas SVEIKATOS SODAS neatsako. Kreipkitės patarimo pas savo gydytoją, vaistininką ar tos srities specialistą. 
Perspausdindami, cituodami ar kitaip platindami portalo SVEIKATOS SODAS autorinę medžiagą įdėkite aktyvią nuorodą www.sveikatossodas.lt



Reklama: Stogų įrengimas Trinkelių klojimas Panevėžyje Plastikiniai langai Medinės durys Mediniai langai Grindinio trinkelės Permanentinis makiažas Vilniuje

Svetainių kūrimas, seo paslaugossvetainių kūrimas, seo paslaugos

durys, medinės durys