Įvertinęs pateiktą informaciją apie paciento būklę, gydytojas asmens sveikatos istorijoje aprašys nusiskundimus, rekomendacijas, kaip gydytis, kokio režimo laikytis. Nesant būtinybės jo gydyti stacionariai, medikas paskirs vėlesnę atvykimo į gydymo įstaigą datą – ne vėliau kaip po 3 kalendorinių dienų nuo kreipimosi telefonu.
„Esant šiai sudėtingai situacijai, ieškoma kompromiso padėti susirgusiems žmonėms, sudaryti jiems palankesnes sąlygas gydytis, o sveikuosius kiek įmanoma labiau apsaugoti nuo galimo užkrėtimo“, – sakė socialinės apsaugos ir darbo ministras Donatas Jankauskas.
Vis dėlto kiekvienas žmogus pats turėtų apsispręsti, ar jam geriau su gydytoju konsultuotis telefonu, ar gyvai. Juk telefonu apibūdinant ligos simptomus sudėtinga nustatyti tikslią diagnozę, o gydantis pačiam arba pagal klaidingai telefonu paskirtą gydymą galima sulaukti ir sunkių komplikacijų.
Laikinai supaprastinama ir vaiko priežiūros pašalpos gavimo tvarka, kuomet vaikų ugdymo įstaigose yra nustatomas karantinas. Dėl šios priežasties tėvai, norintys gauti pašalpą sveikam vaikui iki 8 metų prižiūrėti, o ne gydyti, iškart galės kreiptis į teritorinį „Sodros“ skyrių, aplenkdami gydymo įstaigą.
Tikimasi, jog tokia tvarka padės sumažinti ir gydymo įstaigų darbo krūvius. Epidemijos metu supaprastinti nedarbingumo pažymėjimų išdavimą pasiūlė medikai.
Išsamesnė informacija socialinio draudimo klausimais teikiama „Sodros“ Komunikacijos skyriuje telefonu (8-5) 275 09 13.
SXC.hu nuotr.