— Ar gali silpnesnio regėjimo moksleivis sėdėti ketvirtame suole nuo lentos?
— Silpnesnės regos ar blogesnės klausos mokiniai turi būti sodinami priekyje, ne toliau kaip trečiame suole nuo lentos, į jų ūgiui pritaikytą suolą.
Jeigu mokinio rega pakankamai koreguota akiniais ir juos nuolat dėvi, jis gali sėdėti bet kurioje klasės vietoje jo ūgį atitinkančiame suole. Mokiniai, turintys specialiųjų ugdimosi poreikių, mokymo klasėje sodinami pagal pedagoginių psichologinių tarnybų arba gydytojų rekomendacijas.
— Kiek kontrolinių darbų galima skirti moksleiviams per dieną?
— Rekomenduojama tam skirti darbingiausias dienas ir savaitės laiką — antrą ir trečią pamokas antradieniais ir trečiadieniais. Nerekomenduojama — pirmadieniais ir penktadieniais. Moksleiviai per dieną gali turėti ne daugiau kaip vieną kontrolinį darbą.
— Pastebėjome, kad kabinete mokyklinės kėdės pakeistos įprastomis kėdėmis. Ar leidžiama penktos klasės moksleiviams ant jų sėdėti?
— Mokymo klasėse ir mokymo kabinetuose turi būti naudojami tik mokykliniai baldai. Suolai, mokyklinės kėdės ir stalai turi būti paženklinti. Primename, kad mokiniai mokymo klasėse turi sėdėti jų ūgį atitinkančiuose suoluose. Mokinių ūgiui išmatuoti pradinėse klasėse turi būti įrengtos ūgio matuoklės.
— Vaikai laikinai mokysis antroje pamainoje. Kada turėtų prasidėti ir baigtis pamokos? Kokia turi būti pertraukų trukmė?
— Pamokas antroje pamainoje galima pradėti atsižvelgiant į mokyklos galimybes, bet baigti jas būtina tokiu laiku: pradinių klasių mokiniams ne vėliau kaip 17 valandą, o aukštesniųjų klasių — 18.30. Mokyklai dirbant dviem pamainomis, pirmų, antrų ir baigiamųjų klasių mokiniai turi mokytis pirmoje pamainoje.
Antroje pamainoje mokiniai gali mokytis ne ilgiau kaip vienerius mokslo metus, po to būtina ne trumpesnė kaip vienerių mokslo metų pertrauka, mokantis pirmoje pamainoje.
Užrašė Natalija KONDROTIENĖ
“šiaulių kraštas”