• Pagrindinis
  • Sveikata
    • Ligos ir gydymo patirtis
    • Natūralūs vaistai
    • Saugok sveikatą!
    • Sveikatos politika ir naujovės
  • Arčiau gamtos
  • Grožio formulė
  • Harmoninga pora
  • Ekologiška aplinka
  • Minčių terapija
  • Mokslo atradimai
  • Pirmoji pagalba
  • Sveika mityba
  • Tėvai ir vaikas
  • Vaizdo reportažai
Sveikatos sodas
Sveikatos sodas
  • Titulinis
  • Sveikata
    • Saugok sveikatą!
    • Ligos ir gydymo patirtis
    • Sveikatos politika ir naujovės
    • Natūralūs vaistai
    • Sveika mityba
    • Grožio formulė
    • Mokslo atradimai
    • Pirmoji pagalba
  • Santykiai
    • Minčių terapija
    • Harmoninga pora
    • Tėvai ir vaikas
  • Ekologiška aplinka
  • Arčiau gamtos
  • Vaizdo reportažai
Pagrindinis
Tėvai ir vaikas

Kaip elgtis, kai vaikas konfliktuoja su mokytojais?

2007 22 kovo
Kaip elgtis, kai vaikas konfliktuoja su mokytojais?

Dukra labai įsiskaudinusi, jog iš jos padarė nusikaltėlę, tvirtina, jog patys mokytojai nesilaiko principų, kurių reikalauja iš mokinių. Tiesą sakant, ir aš taip manau, kad taisyklės visiems turi būti vienodos. Bet blogiausia, kad dukra nebenori toje mokykloje mokytis. Liko tik pusantrų metų, ir keltis į kitą mokyklą man atrodo neprotinga, bet nerandu argumentų, kaip ją atkalbėti nuo tos minties. Gal galėtumėte ką nors patarti?“

Dėkoju Jums už laišką. Suprantu Jūsų rūpestį dėl dukros. Aprašytoji situacija tikrai nemaloni ir nelengva. Iš to, kiek užsimenate apie dukros padėtį, suprantu, kad ji yra devintokė ar vienuoliktokė, taigi, bebaigianti mokyklą, kurioje mokėsi, ko gero, ne vienerius metus. Nežinau, ar iki šiol Jūsų dukra jautėsi pakankamai suprasta, ar neteisybės jausmas su buvimu mokykloje jai siejosi ir anksčiau. Aišku tiek, kad dabar situacija tokia bloga, jog Jūsų dukra mato vienintelį sprendimą — išeiti iš tos mokyklos.

Nežinau, dėl ko kilo konfliktas tarp Jūsų dukros ir mokytojos. Jūs manote, kad dukra pažeidė kažkokias taisykles ar nusistovėjusias elgesio normas. Ko gero, tiesiai jai tai ir pasakėte, kai kalbėjotės apie tai su ja?

Paaugliams, kaip ir Jūs pati žinote, būdinga tikrinti taisykles, bandyti jas paklibinti, priešinantis ir įkyriai klausinėjant „o kodėl?“ Jiems norisi išsikovoti daugiau laisvės ir turėti jos tiek pat, kiek, jų akimis, turi suaugusieji.

Negaudami jos arba susilaukdami priminimo apie pareigas, paaugliai pyksta, piktinasi, protestuoja. Tuo jie dažnai kelia atsakomąjį suaugusių pyktį, pasireiškiantį represyviais draudimais, per stipriomis nepamatuotomis reakcijomis.

Neretai jaučiamės paauglio lyg išprovokuoti, kai imame elgtis sau nelabai įprastai — pakeliame balsą, imame grasinti jam ar net nesuvaldome rankų. Gali būti, kad pedagogai kaip tik įsitraukė į tokį jėgos žaidimą su Jūsų dukra. Tai rašydama, anaiptol nenoriu jų teisinti, tik bandau suprasti.

Paaugliai ypatingai jautrūs teisybės-neteisybės, lygybės-nelygybės temoms. Gyventi realiame, tikroviškame pasaulyje reiškia gyventi pasaulyje, kuriame absoliučios lygybės nėra, ir teisybės visada yra mažiau, nei norisi.

Jeigu savo dėmesį sutelktume tik ties tuo, kas vyksta neteisingai ir „ne taip, kaip turėtų būti“, turėtume progą piktintis iki nukritimo. Būti suaugusiu reiškia gyventi realiame pasaulyje, kelti sau realistiškus tikslus ir sugebėti toleruoti nusivylimą bei pyktį, kai tie tikslai nėra pasiekiami.

Trepsėti kojomis, kristi ant grindų ir šaukti, trenkti durimis ir išeiti yra vaikiška reakcija. Jūsų dukra kaip tik taip ir ketina elgtis, nematydama kitos išeities. Jai tai yra būdas pasakyti mokytojams „jūs neteisūs, aš nesutinku su jumis“. Jos pasipiktinimas toks didelis, kad kitaip jai atrodo neįmanoma jį išreikšti.

Pabandykite atsistoti į dukros vietą. Ko Jums šioje situacijoje labiausiai norėtųsi? Man, tiesa sakant, norėtųsi, kad kas nors suprastų mane, mano jausmus. Iš to, ką Jūs rašote, atrodo, kad dukrą suprantate, netgi tapatinatės su ja. Tuo pačiu nepritariate tam, ką ji ruošiasi daryti, orientuodamasi į savo jausmą.

Manau, kad dukrai galite padėti, parodydama skirtumą tarp jausmo ir veiksmo. Priimdama jos jausmus, galite su ja kalbėtis apie tinkamas ir netinkamas, konstruktyvias ir destruktyvias išraiškas. Būtų gerai, jei pati dukra imtųsi svarstyti ir kartu su Jumis ieškoti alternatyvų savo dabartiniam sprendimui.

Dr. Viktorija Vaišvilaitė, psichologė psichoterapeutė

“Šiaulių kraštas”

Facebook Twitter Google+ LinkedIn
Panašūs straipsniai
Organizmo stiprinimas bręstant: kokie vitaminai naudingiausi paaugliams?

Organizmo stiprinimas bręstant: kokie vitaminai naudingiausi paaugliams?

2021 8 birželio
V. Musvydaitė: „Judėjimo įpročius svarbu formuoti nuo vaikystės“

V. Musvydaitė: „Judėjimo įpročius svarbu formuoti nuo vaikystės“

2021 18 gegužės
Nuotolinis mokymas – stresas, grįžimas į mokyklą – irgi stresas. Kaip jį suvaldyti?

Nuotolinis mokymas – stresas, grįžimas į mokyklą – irgi stresas. Kaip jį suvaldyti?

2021 24 kovo
Karantino metu vaikų mityba prastėja: dietologė pataria, kaip ją praturtinti

Karantino metu vaikų mityba prastėja: dietologė pataria, kaip ją praturtinti

2021 22 vasario
Pokalbis su paaugliu apie meilę: kada patarti, o kada tiesiog išklausyti?

Pokalbis su paaugliu apie meilę: kada patarti, o kada tiesiog išklausyti?

2021 12 vasario
Į ekranus įnikę vaikai patiria tiek fizines, tiek dvasines traumas: kaip padėti savo atžaloms

Į ekranus įnikę vaikai patiria tiek fizines, tiek dvasines traumas: kaip padėti savo atžaloms

2020 21 gruodžio
Apie mus

„Kuo arčiau Gamtos, tuo daugiau sveikatos!“, – taip žvelgia sveiko gyvenimo būdo ir medicinos portalas „Sveikatos sodas“, savo veiklą pradėjęs 2006 metais.

Naujausi įrašai
  • Top 5 vasaros BBQ patiekalai
  • Dylantys dantys – odontologas pataria, kaip to išvengti
  • Rankos nykštį atkūrė iš kojos piršto
  • Gurkštelti tikrumo: pabandykite arbatos puodelyje atrasti ypatingą Kretos dvasią
  • Rauginti daržoves galima net miesto namų virtuvėje – svarbiausia žinoti vieną principą
Informacija
  • Apie mus
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Privatumas
© UAB "Informacijos linija"
Interneto svetainių kūrimas Interneto svetainių kūrimas